Ξέρουμε, ότι σήμερα μας χρειάζεται το επιχειρηματικό δαιμόνιο και η άσβεστη δίψα για μάθηση, συμπεριλαμβανομένης της θέλησης, για αναζήτηση διαφορετικών απόψεων και ανορθόδοξων ιδεών. Ξέρουμε επίσης, ότι το επιχειρηματικό περιβάλλον πλέον συγχωρεί λιγότερα λάθη.
Βρείτε τι φταίει και ανασυνταχθείτε
Ψάξτε να βρείτε τα κρυμμένα οφέλη της κρίσης
Τα παρακάτω ερωτήματα θα σε βοηθήσουν να προβληματιστείς, για να βρεις που βρίσκεται η «έξοδος κινδύνου».
ΚΡΙΣΙΜΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ
1. Που θα οδηγηθεί η Επιχείρησή σου εάν τώρα δεν μετρήσεις τα επόμενα βήματα δράσης και πράξης;
2. Πως βλέπεις την ιδέα να ξαναδείς τους στόχους σου, τους σκοπούς σου, το όραμά σου, τις αξίες σου, τη φιλοσοφία σου και την αποστολή σου;
3. Μήπως πρώτα από όλα θέλεις να δώσεις μια ευκαιρία στον εαυτό σου, για να κάνεις βαθειά και αντικειμενική αυτοκριτική και αυτοεκτίμηση;
4. Μήπως πρέπει να εστιάσεις σωστά και να αποφασίσεις τι είναι αυτό που θέλεις να κάνεις;
5. Μήπως πρέπει να «σκοτώσεις το τέρας» όσο είναι ακόμα καιρός;
6. Πως βλέπεις την ιδέα να ξαναδείς τις δομές, τις λειτουργίες, τις πολιτικές και τις διαδικασίες της Επιχείρησής σου;
7. Μήπως πρέπει να δεις πως πρέπει να λειτουργούν οι τρείς βασικές λειτουργίες της εκτέλεσης των πλάνων και των σχεδίων της Επιχείρησης σου; δηλαδή τη λειτουργία του ανθρώπινου δυναμικού, τη σύνδεσή της με τη στρατηγική και τις επιχειρησιακές λειτουργίες;
8. Ξέρεις ότι η εκτέλεση των πλάνων και των σχεδίων μιας επιχείρησης είναι ένα ιδιαίτερο σύνολο συμπεριφορών, ενεργειών και τεχνικών που οι επιχειρήσεις πρέπει να γνωρίζουν και να κατέχουν καλά, για να έχουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα; Και στις μεγάλες και στις μικρές εταιρίες αποτελεί κρίσιμο τομέα επιτυχίας.
9. Πως σκέφτεσαι να αντιμετωπίσεις την αναγκαία επαναξιολόγηση της απόδοσης των εργαζομένων; Τι απαντάς στο ερώτημα: Προσθέτουν αξία στη δουλειά σου;
10. Πως βλέπεις και πως θεωρείς τους παρακάτω στόχους και τις παρακάτω ενέργειες αναφορικά με τη συμβολή τους στην αξιολόγηση της απόδοσης των εργαζομένων;
Δηλαδή, τη βελτίωση της ατομικής απόδοσης
Την αύξηση της παραγωγικότητας
Την αύξηση της παρακίνησης
Τη διαδικασία επιλογής προσωπικού
Τη διαδικασία προγραμματισμού
Τον καθορισμό ατομικών και επιχειρησιακών αναγκών για εκπαίδευση
Τις προαγωγές, τις απολύσεις, τη διαμόρφωση μισθών
11. Τι κάνεις και πως κινείσαι όταν βρίσκεσαι αντιμέτωπος με οικονομικές πιέσεις και οικονομικές κρίσεις;
12. Πως αξιολογείς την παρακάτω πρόταση: «Πρέπει να γνωρίζουμε πάντα, ότι το όποιο πλάνο μιας επιχείρησης πρέπει να απαντά σε τρία ερωτήματα:
α. Ποια είναι η φύση του «παιχνιδιού» στο οποίο συμμετέχουμε;
β. Προς τα πού πάει, προς τα πού τραβάει;
γ. Πως θα βγάλουμε λεφτά από αυτό;
(Όπως σίγουρα αντιλαμβάνεσαι ότι αυτά τα ερωτήματα αποτελούν τις βάσεις της επιχειρηματικής σκέψης. Και όμως σπάνια τα θέτουμε και σπάνια τα απαντούμε. Χρειάζεται να είναι κανείς ρεαλιστής για να τα απαντήσει).
13. Έχεις σκεφθεί αν αλλάζει ο τρόπος που η επιχείρησή σου κερδίζει χρήματα, αλλά και αν αλλάζει ο κλάδος που δραστηριοποιείσαι γενικά;
14. Μήπως πρέπει να σε προβληματίσει το γεγονός, δηλαδή ποιος κερδίζει στον τομέα που δραστηριοποιείσαι και ποιος χάνει και γιατί γίνεται αυτό;
15. Έχεις ψάξει ποιος ακριβώς είναι ο τρόπος με τον οποίο οι πετυχημένες επιχειρήσεις κερδίζουν χρήματα;
16. Εάν η επιχείρησή σου είναι επιτυχημένη , σκέφτηκες τι θα πρέπει να κάνεις για να παραμείνεις εκεί που είσαι και κυρίως να έχεις σταθερότητα;
17. Αντίθετα, εάν χρειάζεται να αλλάξεις τους όρους του παιχνιδιού, τι πρέπει να κάνεις συγκεκριμένα;
18. Η επιχείρησή σου ανήκει σε αναπτυσσόμενο κλάδο ή όχι ; Εάν όχι και εάν θέλεις να παραμείνεις στο παιχνίδι, πως μπορείς να το αλλάξεις ή να παίξεις καλύτερα, από τους ανταγωνιστές σου;
19. Κινείται η επιχείρησή σου αρκετά γρήγορα, στο να διαπιστώνεις και να μπορείς να εκμεταλλεύεσαι τις ευκαιρίες ανάπτυξης που απορρέουν από αυτές τις αλλαγές και από αυτή την κρίση;
20. Έχεις σκεφθεί να ξαναδείς τη θέση σου και την προσέγγισή σου προς τους πελάτες;
21. Μήπως δεν πρέπει να υποτιμάς τους πελάτες σου;
22. Μήπως πρέπει να μάθεις από τα λάθη σου και από τα λάθη του ανταγωνιστή σου;
23. Έχεις δει ποιες είναι οι ανάγκες και οι απαιτήσεις της Επιχείρησης σου τώρα που τα πράγματα θέλουν ψάξιμο; Έχεις τη νοοτροπία του ανθρώπου που ψάχνει;
24. Υπάρχει πιθανότητα ανάπτυξης του κλάδου σου;
25. Είναι ο κλάδος σου αποδοτικός;
26. Υπάρχει ισορροπία προσφοράς και ζήτησης;
27. Πως μπορεί να γίνει καλύτερο το προϊόν ή η υπηρεσία σου;
28. Πως είναι τα διαρθρωτικά προβλήματά της επιχείρησής σου;
29. Μπορείς να προσδιορίσεις, ρεαλιστικά και αμερόληπτα, ποια είναι η θέση της επιχείρησης σου σε σχέση με τους ανταγωνιστές σου;
30. Πως φαίνεται η δουλειά σου στα μάτια των πελατών σου;
31. Μπορείς να εκτιμήσεις σωστά τα εργαλεία που έχεις στα χέρια σου;
32.Μήπως πρέπει να εκμεταλλευτείς σωστά τη βοήθεια που σου παρέχεται;
33. Μπορείς να απαντήσεις στον εαυτό σου με καθαρότητα και ειλικρίνεια στα ερωτήματα αυτά;