Φιλτραρισμένη πληροφόρηση, επιλεκτική ακοή, ευσεβείς πόθοι, φόβος, συναισθηματική επένδυση, μη ρεαλιστικές προσδοκίες, άρνηση της πραγματικότητας, κατάσταση πανικού, είναι μόνο μερικά από τα αίτια, που αποδυναμώνουν τις επιχειρήσεις και τις οδηγούν, τις περισσότερες φορές, στη λήψη λανθασμένων αποφάσεων.
Τα παρακάτω ερωτήματα αποτελούν τις βάσεις της επιχειρηματικής σκέψης και όμως σπάνια τα θέτουμε και σπάνια τα απαντούμε. Χρειάζεται να είναι κανείς ρεαλιστής για να τα απαντήσει. Το επιχειρηματικό περιβάλλον πλέον συγχωρεί λιγότερα λάθη. Όλοι πρέπει να κατανοήσουμε πλήρως τις πραγματικές συνθήκες του κόσμου στον οποίο δραστηριοποιούμεθα και να ενισχύσουμε τον τρόπο εναρμόνισης των επιχειρηματικών μας στόχων και ενεργειών μας. Το πρόγραμμα, ο τρόπος μας και οι βασικές μας προτεραιότητες είναι να συνδέουμε τους οικονομικούς στόχους που πρέπει να πετύχουμε, το πραγματικό εξωτερικό περιβάλλον της Εταιρίας και τις εσωτερικές δραστηριότητες, όπως η στρατηγική, οι επιχειρησιακές λειτουργίες, η επιλογή και η ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού, οι οργανωτικές διαδικασίες και η οργανωτική δομή. Όλα δηλαδή σε μια σφιχτοδεμένη ενότητα.
ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ:
1. Αλλάζει ο τρόπος που η επιχείρησή μου κερδίζει χρήματα, αλλά και ο κλάδος που δραστηριοποιούμαι γενικά;
2. Ποιος κερδίζει στον τομέα που δραστηριοποιούμαι, ποιος χάνει και γιατί;
3. Ποιος ακριβώς είναι ο τρόπος με τον οποίο οι πετυχημένες επιχειρήσεις κερδίζουν χρήματα;
4. Εάν η επιχείρησή μου είναι πετυχημένη , τι θα πρέπει να κάνω για να παραμείνω στην κορυφή;
5. Αντίθετα, εάν χρειάζεται να αλλάξω τους όρους του παιχνιδιού μου, τι πρέπει να κάνω συγκεκριμένα;
6. Η επιχείρησή μου ανήκει σε αναπτυσσόμενο κλάδο ή όχι ; Εάν όχι και εάν θέλω να παραμείνω στο παιχνίδι, πως μπορώ να το αλλάξω ή να παίξω καλύτερα από τους ανταγωνιστές μου;
7. Κινείται η επιχείρησή μου αρκετά γρήγορα, στο να διαπιστώνει και να μπορεί να εκμεταλλεύεται τις ευκαιρίες ανάπτυξης που απορρέουν από αυτές τις αλλαγές;
8. Υπάρχει πιθανότητα ανάπτυξης του κλάδου σας;
9. Είναι ο κλάδος σας αποδοτικός;
10. Υπάρχει ισορροπία προσφοράς και ζήτησης;
11. Ποια ανάγκη των καταναλωτών καλύπτει το προϊόν ή η υπηρεσία μας;
12. Πως μπορεί να γίνει καλύτερο το «προϊόν» μας;
13. Πως είναι τα διαρθρωτικά προβλήματά μας;
14. Μπορείτε να προσδιορίσετε, ρεαλιστικά και αμερόληπτα ποια είναι η θέση της επιχείρησης σας σε σχέση με τους ανταγωνιστές σας;
15. Πως φαίνεται η εταιρία ή το προϊόν σας στα μάτια των πελατών σας;
16. Που βαδίζει η τεχνολογία (καινοτομίες κλπ) και πως μπορώ να τις αξιοποιήσω προς όφελος της εταιρίας μου;
17. Ποιο είναι το ταλέντο σας σε σύγκριση με αυτό του ανταγωνιστή σας;
18. Ποιες αλλαγές κάνατε που δυναμώνουν την επιχείρηση σας;
Μια είναι η βασική κατεύθυνση για κάθε επιχείρηση, σε όποιο κλάδο και αν δραστηριοποιείται, σε όποια κατάσταση και αν βρίσκεται :
«Επιστροφή στις βασικές αρχές του Μάνατζμεντ ( πρώτα λειτουργίες –τώρα τρόπος και πρόσθεση αξίας με συνεχείς αλλαγές)». Σήμερα δεν είναι τόσο η επιβολή και η εμφάνιση κλπ. Σήμερα μας χρειάζονται: το επιχειρηματικό δαιμόνιο και η άσβεστη δίψα για μάθηση συμπεριλαμβανομένης της θέλησης για αναζήτηση διαφορετικών απόψεων και ανορθόδοξων, θα λέγαμε, ιδεών. Και όσοι σκεφτούν «μα μέσα σε τόσο αντίξοες συνθήκες, με την έλλειψη ρευστότητας και τόσα οικονομικά προβλήματα, τι μπορώ να κάνω;» η απάντηση είναι μία : Να τα θεωρήσω όλα αυτά ως ευκαιρία και ως πρόκληση και να προχωρήσω αταλάντευτα και επικεντρωμένα στην πραγμάτωση του στόχου μου, άλλωστε «Δεν είναι κακό να τολμά κανείς ακόμα και όταν βλέπει το μάταιο» (Όπως λέει αρχαίος πρόγονος μας).