Μερικά επιγραμματικά βασικά σημεία για το Ηλεκτρονικό Εμπόριο
1.Για την δημιουργία ηλεκτρονικού καταστήματος δεν είναι απαραίτητη η ύπαρξη φυσικού καταστήματος. Ένα ηλεκτρονικό κατάστημα δεν διαφέρει σε τίποτα από ένα φυσικό κατάστημα. Η διαδικασία έναρξης και λειτουργίας είναι ίδια με το φυσικό κατάστημα, η δήλωση του καταστήματος στην αρμόδια υπηρεσία της ΔΟΥ και η έναρξη επαγγέλματος. Οι όροι και οι διαδικασίες ενός ηλεκτρονικού καταστήματος είναι οι ίδιες με αυτές που ισχύουν για ένα φυσικό κατάστημα.
2.Βασικό σημείο είναι το να γίνει προσδιορισμός των προϊόντων που θέλουμε να πουλήσουμε, καθώς και την Γεωγραφική περιοχή στόχου, π.χ. Ελλάδα, Παγκόσμιο Ιστό κλπ. Επίσης θα πρέπει να καθορίσετε τα χαρακτηριστικά των υποψήφιων πελατών, σε νέους ή σε άτομα μεγαλύτερης ηλικίας κλπ. Ένα επιχειρηματικό Σχέδιο θα σας βοηθήσει ώστε να προσδιορίσετε με ακρίβεια όλο το πλαίσιο.
3.Μια άλλη σημαντική απόφαση είναι η γλώσσα στην οποία θέλουμε να ειναι το ηλεκτρονικό κατάστημα. Αν δηλαδή θέλουμε να υπάρχει μόνο στα ελληνικά ή και σε άλλες γλώσσες.
4.Σημαντικό επίσης είναι και το όνομα για domain name, έτσι ώστε να εμφανίζεται και να προωθείτε η επιχείρηση στην αναζήτηση στο διαδίκτυο από τους υποψήφιους πελάτες.
5.Επόμενο και επίσης σημαντικό βήμα είναι η εξεύρεση της εταιρίας η οποία θα κατασκευάσει και υλοποιήσει το όλο πλαίσιο, θα κατασκευάσει το ηλεκτρονικό κατάστημα και η οποία θα δώσει τις σωστές συμβουλές και κατευθύνσεις για την δημιουργία ενός λειτουργικού, αξιόπιστου και ασφαλούς ηλεκτρονικού καταστήματος.
6.Επίσης χρειάζεται μια εταιρία παροχής του web hosting, δηλαδή ο χώρος που θα φιλοξενήσει το ηλεκτρονικό μας κατάστημα. Συνήθως η εταιρία που κατασκευάζει την σελίδα μπορεί να παρέχει και το web hosting.
7.Η εμφάνιση και ο εικαστικός σχεδιασμός του ηλεκτρονικού καταστήματος είναι ένα από τα πολύ σημαντικά στοιχεία για την επιτυχία . Η κατασκευή του εικαστικού layout, ο τρόπος που θα γίνει η ομαδοποίηση των προϊόντων, που θα διατίθενται στο ηλεκτρονικό κατάστημα, οι προσφορές προϊόντων, φωτογραφίες / παρουσίαση των προϊόντων, τιμοκατάλογοι, κατηγορίες κλπ
8.Ο καθορισμός των διαφορετικών τρόπων πληρωμής των παραγγελιών των πελατών, είναι ένα επίσης σημαντικό δεδομένο. Οι συνήθεις τρόποι πληρωμής είναι με αντικαταβολή, μέσω κατάθεσης σε κάποιο τραπεζικό λογαριασμό και πληρωμές μέσω πιστωτικής κάρτας. Για να έχουμε τη δυνατότητα on-line πληρωμών, μέσω πιστωτικής κάρτας, θα πρέπει να γίνει επαφή με μία τράπεζα που διαθέτει το σύστημα πληρωμών on-line transaction. Στην Ελλάδα μερικές από τις τράπεζες που διαθέτουν το σύστημα αυτό είναι η Alpha Bank, η Eurobank,η Πειραιώς και η Emboriki Bank. Επίσης έχουμε τη δυνατότητα να επιλέξουμε για on-line πληρωμές το σύστημα Pay Pall.
9.Ένα επόμενο βήμα, είναι η συνεργασία με κάποια εταιρία courier με την οποία θα γίνει συνεργασία για την αποστολή των προϊόντων/εμπόρευμα. Σημαντικό είναι μια καλή συμφωνία με τις χαμηλότερες τιμές, καθώς επίσης και άμεση παράδοση και παραλαβή των παραγγελιών των πελατών. Μια καλή συνεργασία θα βοηθήσει να προσδιορίσουμε με ακρίβεια το κόστος μεταφοράς των παραγγελιών και το χρόνο παράδοσης, ώστε να ενημερώνονται με ακρίβεια οι πελάτες.
10.Θα πρέπει να υπάρχει πολιτική επιστροφής εμπορευμάτων ή επιστροφής χρημάτων σε περίπτωση, που υπάρχει κάποιο πρόβλημα με το προϊόν, καθώς και η δυνατότητα σε ορισμένο χρονικό διάστημα ακύρωσης της παραγγελίας.
11.Οι όροι χρήσης του ηλεκτρονικού καταστήματος πρέπει να είναι καταγεγραμμένοι στην σελίδα. Οι όροι περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις του χρήστη, τους όρους για τις συναλλαγές και του τρόπους πληρωμής, τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις του ιδιοκτήτη του ηλεκτρονικού καταστήματος και ότι άλλο είναι απαραίτητο για την εύρυθμη λειτουργία του καταστήματος. Η πολιτική Προστασίας των Προσωπικών Δεδομένων είναι ένα βασικό στοιχείο, στο οποίο θα πρέπει να δοθεί έμφαση, μιας και είναι ένα από τα σημεία που θα κάνουν τον πελάτη να εμπιστευτεί τα προσωπικά του δεδομένα. Θα πρέπει να υπάρχει μια δήλωση εμπιστευτικότητας, από τον ιδιοκτήτη του ηλεκτρονικού καταστήματος, με την οποία να διαβεβαιώνει τον πελάτη για την ασφάλεια των προσωπικών του δεδομένων, καθώς πραγματοποιεί μια αγορά.
12.Η δυνατότητα συνεργασίας με κάποιο άλλο δικτυακό τόπο, θα δώσει μια άλλη δυναμική στη σελίδα σας.
13.Καλό θα ήταν να υπάρχει μια πολιτική εκπτώσεων, ανά τακτά χρονικά διαστήματα ή η ύπαρξη κάποιων εκπτωτικών κουπονιών, για την προσέλκυση μεγαλύτερου αριθμού πελατών.
Η συμβουλή μας είναι, ότι θα πρέπει σε κάθε περίπτωση να σκεφτόσαστε, όχι μόνο ως επιχειρηματίας, αλλά και ως καταναλωτής. Να παρέχεται στους πελάτες σας ότι και εσείς θα θέλατε ως πελάτης από μια επιχείρηση.